Firmowa strona internetowa

Autor Biuro Progress w Prowadzenie firmy

Strona internetowa oczywiście nie jest obowiązkowa, ale należy przyznać, że w dzisiejszych czasach dobrze jest być widocznym w internecie. Dotyczy to bardzo wielu branż zarówno usługowych, jak i towarowych. Obecnie większość ludzi korzysta właśnie z internetu w celu znalezienia czegoś, dlatego brak obecności w tym medium jest praktycznie strzeleniem sobie w kolano. Jeśli chcemy się zdecydować na stworzenie strony internetowej, warto też przemyśleć stworzenie firmowego logo, które sprawi, że nasza marka będzie graficznie rozpoznawalna.

Strona internetowa – po co?

Jest wiele plusów przemawiających za tym, aby postarać się o firmową stronę internetową i właściwie tylko jeden minus (który i tak można zredukować) – należy pamiętać o przedłużaniu domeny i hostingu. Poniżej przedstawiamy zalety posiadania takiej strony:

  • Większa wiarygodność firmy – mając stronę internetową stajesz się bardziej wiarygodny. Potencjalny kontrahent może sprawdzić Twoje dane, a także lokalizację i ofertę oraz wszelkie informacje o Twojej firmie, które udostępnisz.
  • Obsługa klienta – możesz obsługiwać klienta przez internet i zrezygnować z supportu telefonicznego. Wystarczy formularz kontaktowy na Twojej stronie.
  • Oszczędność czasu – stwórz na swojej stronie poradnik z pytaniami i odpowiedziami – tak zwane FAQ, a telefony do Ciebie z tymi samymi pytaniami ograniczą się o 80%
  • Więcej klientów – jeśli poza postawieniem samej strony internetowej zainwestujesz również w pozycjonowanie, będziesz miał dostęp do klientów z całego świata. To, czy to wykorzystasz, zależy od specyfiki Twojej firmy i towarów lub usług, które oferujesz. Wyższa pozycja w wyszukiwarkach gwarantuje większą ilość odwiedzin, a co za tym idzie, więcej potencjalnych klientów, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie, lub zwielokrotnienie wręcz, zysków.

Ile kosztuje firmowa strona internetowa?

Jest kilka możliwości. Od bardzo małych wydatków po ogromne inwestycje. To, jaką formę wybierzesz, zależy od tego, czym zajmuje się Twoja firma.

  • Stworzenie strony wizytówki, składającej się z kilku podstron, bazującej na czystym HTML-u, bez grafiki – 200-300 zł.
  • Stworzenie strony firmowej na gotowym systemie zarządzania treścią CMS – od 100 – 2000 zł. Duża rozbieżność wynika z tego, jakie dodatkowe funkcjonalności chce się posiadać, czy trzeba tworzyć unikalną grafikę, jak wiele podstron będzie w serwisie, a także od tego, czy teksty dostarczymy sami, czy będziemy musieli dodatkowo płacić za usługi copywriterskie.
  • Stworzenie autorskiej strony internetowej – 2000 zł w górę (nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych). Wszystko zależy od Twoich wymagań. Pewne jest jednak to, że będzie to autorskie rozwiązanie i dopasowane bezpośrednio pod Ciebie.
  • Postawienie sklepu internetowego na darmowym skrypcie – od 100 zł – do 2000 zł – tak, jak w przypadku punktu drugiego, wszystko zależy od Twoich wymagań i dodatków. W cenę nie jest wliczone dodawanie produktów do sklepu.
  • Zlecenie stworzenia autorskiego sklepu internetowego – 2000 zł w górę (również do kilkudziesięciu tysięcy złotych). Cena zależy, tak, jak wcześniej, od wymagań zleceniodawcy.

Jak widać, ceny są bardzo zróżnicowane, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Mozesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu przez RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.